Kekadang tergelak sendirian apabila melihat iklan diatas, sah-sah lah ramai ditipu oleh syarikat makanan segera dari barat ni iaitu KFC. Orang dah ramai memboikot KFC ini sebab dikatakan sebagai syarikat dari Amerika. Tapi ada juga yang masih SETIA dan tidak hiraukan BOIKOT yang disarankan.
Padaku biasalah peniaga yang tidak kenal hukum syarak. Pelbagai taktiklah yang digunakan untuk melariskan hasil jualan. Tapi kita sebagai pengguna bagaimana? Muslim pulak tu? Apakah kita patut salahkan kepada penjual semata-mata.
Tidak soalkah pada kita kembali? Mengapa orang lain sibuk boikot, aku tidak?
Itulah.. sebabnya kena tipu.... padan muka!
So, jomlah boikot KFC! Katakan tak nak kepada KFC! Tak kesah lah ada orang belanja makan free ke, dapat voucher free ke.. Nak tanya, tak bau ke darah saudara kita di Palestin kat KFC tu? ('_')
No comments:
Post a Comment
Comment! Coz i'll learn from yours:)