Saturday, October 23, 2010


Subhanallah..

Pejam celik pejam celik, dah dekat final exam. Asif ya usrati wa muhadharah coz x perform sgt dlm test2 yg dah lepas. Haiya Zunnur Zafirah.. Camana la nk dpt DL sem ni....

Penat lelah sem 3 dgn pelbagai projects rasa macam tak hilang-hilang lagi. Tup2 dah nk final exam.. Bila time duduk sorang2 dlm bilik mengadap buku,cewah, mengadap buku..mulalah kerinduan kepada usrati bertamu..haish..24 jam tak berhenti. Untuk mengurangkan kerinduan,apa lagi,FB lah tgk gambar2 anak2 saudara sy yg sgt comel n nakal2 tu,tak pun duduk depan komputer blogging=)

Thinking of few days to 5th Nov 2010 berlayar fikiran teringat 5th Nov 1990,walaupun tak ingat,bayangkan je pengorbanan emak untuk membawa saya keluar melihat dunia ini. Oh Allah, Alhamdulillah! Hidup ini rasa macam akan beratus-ratus degree berubah apabila umur akan meningkat kpd 20 tahun!PULUH??!Yeps,PULUH,no more belas2..Saya sgt apprecite umur belasan sbb masa belas2 tu sekejap sangat,jd saya nk hargai yg sekejap tu betul2.Lainlah puluh,sampai umur sebelum 100 tahun pun, still puluh lagi.kwn2 ramai yg menyampah bila saya kata umur 19 tahun.haha..Sorry friends,no offense ya! I really do appreciate those belas2.haha..

Umur belasan banyak mengajar saya erti kehidupan. Disinilah saya mula pandai berkawan dan belajar menghargai kawan.At this stage of life also, saya alami proses transformasi,dari seorang yang meminati'hip-hop' ke arah ala2 muslimah sikit.=) Saya belajar menghargai mereka yang saya sayang. Ini saya tersedar apabila masuk KISAS. Bila berjauhan dengan keluarga,saya rasa rindu sangat kepada mereka,tapi bila dekat rumah my siblings said saya samseng!haha..Dalam umur belasan ini,semua perangai 'gila2' muncul. Minat itulah, suka inilah, nak itulah, minta inilah.Ya Rabb..terima kasih kerana bagi aku semua pengalaman itu..

Jadi untuk exam terakhir dalam umur belasan ini saya isytiharkan yang diri saya akan lakukan yang terbaik demi usrati,guru2 saya, dan yg paling penting akan terakam dalam sejarah hidup saya seumur hidup. Jadi, wahai semua,doakan lah kejayaan saya=)Its our job as khalifah of Allah to pray 4 each other.

Subhanallah. MasyaAllah.
My Final exam schedule
(26/10)Islamic Studies
(4/11) Linear Al-Gebra & Data Structure
(8/11)Discrete Structure
(10/11)Internet Programming
(14/11)Software Engineering

Menuntut ilmu adalah taqwa,
Menyampaikan ilmu adalah ibadah,

Mengulang-ulang ilmu adalah dzikir,

Mencari ilmu adalah jihad.

Till next, Salam people=)

No comments:

Post a Comment

Comment! Coz i'll learn from yours:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin