Dengan nama Allah yang sangat pemurah lagi sangat mengasihi. Segala puji bagi Allah sebenar-benar pujian. Selawat dan salam tercurah kepada sebaik-baik makhlukNya,penghulu kita Nabiصلى الله عليه وآله وسلم dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.
Hampir seminggu Ramadhan berlalu.. Hows our progress in this fasting month?
Mine was Alhamdulillah, better than last year. Coz cuti kan, ada ruang extra untuk beramal. shukr lillah! "Allahumma ballightu Ramadhan..!" Semoga ALLAH SWT pelihara sehinga ke akhir Ramadhan dan kurniakan kita Lailatul qadar. Amin.
Tengok fb status kawan se-KISAS ajak kempen 1hari 1juzuk. Sangat cool kan? Ni asyik 1Malaysia je.. Ramadhan ni make changes la!
Mine was Alhamdulillah, better than last year. Coz cuti kan, ada ruang extra untuk beramal. shukr lillah! "Allahumma ballightu Ramadhan..!" Semoga ALLAH SWT pelihara sehinga ke akhir Ramadhan dan kurniakan kita Lailatul qadar. Amin.
Tengok fb status kawan se-KISAS ajak kempen 1hari 1juzuk. Sangat cool kan? Ni asyik 1Malaysia je.. Ramadhan ni make changes la!
Lately sangat banyak dengar berita kematian. Semoga mereka ditempatkan dalam kalangan para solehin. Allahumma amin. ~Al-Fatihah~ Sudah agak ramai teman-temanku bergelar anak yatim or piatu or both. Perasaan aku setiap kali menerima berita kematian aku sering letakkan diriku sebagai anak si mati. ohh.. aku sangat tak sanggup untuk membayangkannya. Aku faham sangat perasaan mereka. I just know the feeling, eventho maybe its not the same, but i can feel it!
Big syukur kerana aku masih dikurniakan parents dan family members yang makin bertambah, i meant anak buah aku yang sentiasa bertambah. Aku mengutuk diri ni yang tak pernah puas dengan pemberian Allah. Sebenarnya rezeki Allah tu datang dalam bermacam-macam bentuk, tak semestinya money kan?
Mak pernah berpesan kepadaku: "Nanti kalau ada kematian, guna kain-kain yang ada di dalam laci ini, kain batik ini gunakan nanti waktu ada kematian." Allahu, sebak. MasyaAllah, peringatan direct dari Allah buat diri yang sering lalai ini.
Pesan Nabi kita: Grab 5 before 5.
Big syukur kerana aku masih dikurniakan parents dan family members yang makin bertambah, i meant anak buah aku yang sentiasa bertambah. Aku mengutuk diri ni yang tak pernah puas dengan pemberian Allah. Sebenarnya rezeki Allah tu datang dalam bermacam-macam bentuk, tak semestinya money kan?
Mak pernah berpesan kepadaku: "Nanti kalau ada kematian, guna kain-kain yang ada di dalam laci ini, kain batik ini gunakan nanti waktu ada kematian." Allahu, sebak. MasyaAllah, peringatan direct dari Allah buat diri yang sering lalai ini.
Pesan Nabi kita: Grab 5 before 5.

Ya Allah..
Semoga sempat untuk aku membawa bekal akhirat yang mencukupi..
Semoga sempat untuk aku membawa bekal akhirat yang mencukupi..
Semoga aku menjadi anak yang solehah dan mukminah yang taat..
Teringat quotes dari senior se-KISAS di belog dia: "Orang yang paling genius bukan Bill Gates, bukan Graham Bell, bukan Albert Einstein tapi orang yang paling genius kata Rasulullah SAW ialah mereka yang mengingati mati."
Teringat quotes dari senior se-KISAS di belog dia: "Orang yang paling genius bukan Bill Gates, bukan Graham Bell, bukan Albert Einstein tapi orang yang paling genius kata Rasulullah SAW ialah mereka yang mengingati mati."
Teringat kata-kata terakhir Al-Fadhil Ustaz masa kuliah subuh pagi tadi "Jika ini bertemuan terakhir kita, semoga syurga menjadi tempat pertemuan kita seterusnya" Allahumma amin.
p/s: Innalillahiwainnailahirajiun.. Anak peniaga air tebu di Bazar Ramadhan semalam merangkap anak kawan abah tersepit jarinya dalam mesin air tebu. Dengar berita 4 jari tangan kanan hilang. Allahu..
p/s lagi: Berita gembira ex-dormmate se-KISAS dahulu merangkap orang pertama dalam batch yang bernikah dulu sekarang sudah pregnant! Alhamdulillah..
p/s: Innalillahiwainnailahirajiun.. Anak peniaga air tebu di Bazar Ramadhan semalam merangkap anak kawan abah tersepit jarinya dalam mesin air tebu. Dengar berita 4 jari tangan kanan hilang. Allahu..
p/s lagi: Berita gembira ex-dormmate se-KISAS dahulu merangkap orang pertama dalam batch yang bernikah dulu sekarang sudah pregnant! Alhamdulillah..
No comments:
Post a Comment
Comment! Coz i'll learn from yours:)