Waallahu a'lam..
Selamat berpuasa semua!
Hendak post satu status ini. Tapi terfikir dua tiga kali, takut-takut nanti macam memerli pulak. Maka tidak post. Nah, don’t ask me what I was thinking.
Ayat-ayat biasa sahaja. Rasanya tidak apa. Sebab saya selalu buat selamba semedang. Tapi facebook terlalu umum. Jadi, rasa ada orang yang akan tersalah faham akan joke tersebut.
Paranoid. Saya memang agak paranoid.
Tapi yang sebenarnya berjaga-jaga. Sometimes rasa apa yang ditulis itu biasa sahaja, tapi others mungkin lain pula rasanya.
Well, macam mana dengan first day puasa dan terawih setakat ni?
Daripada perspektif orang yang bertanya-sekadar ingin tahu. Tapi orang yang bertanya ni dalam dilemma~ rasa penat dan letih. Sebab selalu je fikir nak buat tapi tak mampu nak bertindak.
Sakit hati sangat tengok ada maksiat depan mata, tapi just mampu membenci dalam hati, selemah-lemah iman kan?
Antara dilemma yang berkaitan:
A) Si dia ni pakai tudung labuh tapi dengan lelaki ajnabi intim semacam,
B) Si teman ni pula tengah hangat sangat berchenta,
C) Si rapat ni pula seronok mendedahkan aurat,
D) Si dia ni kalau buat assignment selagi tak dapat selesaikan problem tu tak makan and lagi worse tak SOLAT, E) Dia ni umur dah lanjut, tapi selalu lupa Solat dan pernah beberapa kali mengguris hati parents dia, F) Time solat berjemaah, dah buat sign ajak rapat sof tapi dia macam tak faham. aiseh.. tak faham betul!
Dan banyak lagi sebenarnya tapi mampu simpan dalam hati je, dah rasa berani sikit nak spill out kat sini coz nak sangat feedbacks camana nak counterback problem saya ni semua..
p.s: Saya tidak kongsi cerita orang/peribadi di khayalak umum, tak ada nama yang didedahkan, just a sharing problemo of mine!
Anyway…...

No comments:
Post a Comment
Comment! Coz i'll learn from yours:)