Monday, June 20, 2011

Selamat Hari Abah.

Flashback~

(Masa early primary kut)
Abah : Anor, Maznah dengan Daud kahwin anak dia nama apa?
Aku : Erm? Ntah.. (Sambil fikir) Nama apa bah?
Abah : Mazda. (Abah selalu dengan muka tahan gelak dia)
Aku : Wakaka...! Abah ni...! Lagi2?
Abah : Suzana kahwin dengan Marzuki?
Aku : Suzuki....! Hahaha... (Dan esok aku ada idea nak bercerita apa kat kawan sekolah)

Selamat Hari Abah, Selamat Hari Saidi. "Abah + Saidi
" yang banyak berkorban untuk anor, adik-beradik dan cucu-cucu yang macam2 ragam ni dari kami kecil sampai sekarang ~ Hanya ALLAH dapat balas segalanya ABAH... sobs.. sobs.. :')

Setiap kali lihat wajah abah, aku sentiasa tanam tekad untuk jadi seperti abah yang sangat rajin; mak cakap mak beruntung sangat kahwin dengan abah sebab abah sangat rajin menolong. Bagi aku, abah 'Raja Lawak' aku. Tak pernah layan Raja Lawak kat tv tu sebab abah adalah yang terbaik..! Time kiddy dulu Setiap kali abah balik je kerja mesti ada cerita lawak yang abah dapat dari tempat kerja(kut). Dan yang paling kecik dalam rumah,aku dan adik lah yang tak sabar nak dengar, padahal abang2 dan kakak2 kata cerita tu dah banyak kali abah ulang. Kalau agak2 dah boring, request cerita humor lain kat abah. Haha. Sampai sekarang pun abah selalu bercerita, kat cucu2 dia pulak! Abah memang suka layan kids, sampai cucu2 kalau tak jumpa abah walau seminggu mesti tak sah! Aku yang dengar sekali pun still akan tergelak. Recall balik sangat banyak benda kelakar dapat dari abah.

Abah.. Abah.. Thanx a lot abah 4 everything that u've did for me.

Semoga abah terus sihat wal afiat dalam rahmatNYA. Doakan anor dan adik-beradik abah. Anor sayang abah, kami semua sayang abah!

These few words definitely won't justify your sacrifice. But i'll make sure i'll be ur solehah girl, Abah. Allah's Willing..

Allahumaghfirlana zunubana wa liwalidayna warhamhuma kama robbayaana soghiro. Ameen..

No comments:

Post a Comment

Comment! Coz i'll learn from yours:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin