Lets dengar cerita basi! Haha. Story bout sambutan Hari Guru kat sekolah hari tu. Best la juga. Satu hari tu memang sambut Hari Guru semata-mata. Pagi2 lagi dah kena beratur. Bajet macam pengantin la berarak! Hebat ah! Coolio habis! >.<
I was super terharu bila dapat hadiah dari the kiddies. Haha. Followed pic ni some of hadiah dari kiddies yg sempat di-snap. Ada some lagi dah terbuka,tak sempat nak tangkap gambar pun.
Those hadiah memang lah sikit je kalau nak compare with other teachers but for me yang 1st time dapat hadiah teachers' day ni rasanya sangatla banyaaaakk. Haha. And dalam banyak2 tu yang paling saya suka yang ini..
Some of u may be think its just a matter but for me its an Appreciation. With capital A. Credits to them kiranya pandailah juga give some compliments and gratitudes towards their teachers kan.Tapi kan mmg tradition time kanak2 lah kita seronok nak bagi hadiah kat teachers.. Ingat lagi dolu2 paksa mak beli hadiah tapi bila dah enter secondary tu macam tak heran sangat bab2 nak bagi hadiah ni. Then masuk U lagilah, rasamacamtakpernahlangsung je. haha. Well.. sebenarnya hadiah is not everything kan, yang penting ingatan and again appreciation and always keep them in our duas.
A day b4 teachers' day tu pun saya bawa nieces and nephews yg dah sekolah ni yang dari malam sebelumnya lagi keep asking when want to buy presents for their teachers. Haila.. anak2.. Kakak2 saya pula mentang2 tau saya free ada kat rumah semua pass kat tangan aunty nor. Tapi nasib baik pass task tu dgn duit,kalau tak incomplete task la tanpa duit! haha. Coz aunty nor ni mana ada duit.
The kiddies~ (these just kids from my class)
Okeyh, enough for this time. Wait for next post cerita apa lagi. Ops,lupa this week the kiddies exam; mid year. hee.. Diorang tak tahu pun exam tu apa, selamba semedang je berjalan tengok kertas kawan. Penat juga kena walk around make sure diorang duduk tempat masing2 je. erm..(=
p.s: Dalam kita bergembira, jangan lupa kepada mereka yang sengsara. Al-Fatihah buat adik2 Rumah anak2 yatim At-Taqwa dan para huffaz muda ini yang telah pergi mendahului kita. Subhanallah~



cewah zunnur dapat hadiah tuuuuuu.....
ReplyDeletekasi skit kat kte hahaha;;;
eheh..sejak bile ko jadi cg ni?cambest je..haha
ReplyDeletenaz. hee.. nak hadiah? Jadilah cikgu.. wee~
ReplyDeletezT,dekat 2 mggu doh t.. tok lamo doh,jumaat ni last day. Ganti kakak cuti bersalin! T.T