Thursday, May 12, 2011

.When Im Home.

Assalamualaikum wbt..

Big bro told me that it's time for me to be an adult now, which means spending time on my own, and be REALLY independent. which also mean.. FOREVER ALONE. haha. so Tumblr!
Im growing up abang, and ur saying always make me double think.
_____________________________________________________________________________________
I'm home..and I'm always proud to say that but im in a guilt as I've been keeping saying this but im not-not at home as much this time ;)

After all, im sooo happy for facing the faces that i missed a lot in Shah Alam. Gaya rindu kat rumah kalah orang belajar dekat Boston je. hee.. sorry friends.. I really do miss them every minutes. patutlah Allah tak bagi study jauh2 kan, yela kot nanti nyusahkan orang je.. Gombak-Shah Alam boleh la mak datang every week, ni kalau Gombak-Boston? *Keh,perasan!*

Terlalu banyak mehnah ujian yang telah ditempuhi especially peak time last2 weeks b4 final n final itself. Really3 menguji kesabaran. Busy dengan workload tahap tak hengat. Berchenta dengan notes bukan main. Eh,yeke? Hee.. :)

Tapi kan i keep mengadu kat DIA.. Minta tolong DIA.. And i tell u, HE's so nice.. HE gave me each and every that i asked here and there many3 times. Macam2 lah minta,itu-ini. And amazingly, HE gave! Contohnya macam ini:

Yeahh.. Ingat tak my post yang dulu, kuciwa konon tak berpeluang ke KLIBF? Ahha.. DIA tak bagi pergi coz DIA tau, kat sana sesak and i'll spend many2 of my money ,time and energy. So then HE sent my roomate Az n Kak Iiman bought for me.. Baik kan DIA?? credits toO to both Az n Kak Iiman.. Faham sangat dengan Zunnur by reading 'My Podium', belikan siap2 tu! Tu yang jadi Contengan Jalanan sampai dua tu. kui3.. Seronok2,ada orang concern lah!

Lagi3 bertambah seronok balik rumah tengok stack of Hlovate's books bought by my lil' sist.. Senyum lebar lah saya.. Sampai ke telinga lah orang kata.. kui3.. ^_^

Lagi 1 kisah, when we having trials time sampai time tu mmg kronik sangat to finish the database system.. Ahha.. kali ni DIA sent us our friend, Nik namanya to help us.. O Allah,thanx3!! Then everything goes well.. Until the day of presentation..

Lagi tentang doa ku minta bagi jalan macam mana nak makes money during sem break ni. Tup2, DIA bagi kerja dekat tadika.. Kan? Dia MAHA Mendengar..

So, motive of this post is to tell u ppl,when u in whatever situation that even may choked u out, dont forget to turn to HIM.. *Tiba2 dalam brain datang lagu MZ-Insha Allah~* Saya berani cakap, sebab saya selalu buat tau :)

Lagipun kan selalu DIA cakap dalam love letters dia yang dialah "sebaik-baik pemberi rezeki.."

2 comments:

  1. alhamdulillah zunnur. bila kite baca post zunnur yang ni, kite trigt kat apa yang ilyas nasihat kat kite. sebijik zunnur.

    Kepada-NYA tempat kita mengadu,
    Kepada-NYA tempat kite meminta
    Hanya kepada-NYA.

    Dengan ada-NYA dia,
    tiada masalah yang tidak boleh diselesaikan.
    Cuma kite kene perlu bersabar cepat atau lambat je.

    btw, terima kasih ingatkan saya. :)

    ReplyDelete
  2. Allahhu,Allahu,Allahu..
    Truly,segala puji-pujian hanya utk DIA~
    Riz,sebenarnya kan kite mmg sgt3 percaya dengan DIA..dari dulu smpi this sec,DIA mmg assist kite. Tht's why i shared it with u ol coz i think the same thing might happen to u toO..
    Alhamdulillah HE sent u ILYAS.. tp ingt sebenarnya itu adalah DIA tp dia wakilkan dengan Ilyas.. Happy bro! Ingat DIA,hati tenang~~

    ReplyDelete

Comment! Coz i'll learn from yours:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin