Kita semua ingin berubah ke arah kebaikan kan? InsyaAllah, Allah tu ada. Allah will help us jika kita benar-benar ingin berubah. At times kita tak tahu nak buat apa, go back to where we are begin. Yes. Go back to Allah. He knows what we are facing, what we are dealing with. Tak payah explain. He knows everything. Subhanallah!
Alhamdulillah, Im done with Contengan Jalanan. Lama dah tapi rasa perlu juga buat post special untuk dia.
Ok, habis-habis baca dada rasa berbuku, kat hujung mata rasa ada macam liquid suam-suam kuku mengalir, hati macam tak percaya, eh da habis ey? Haih, memang terasa tersentap betul jiwa. And once again, Hlovate berjaya membuat hati ni tersedar kembali.
I did learn a lot from CJ. Hmm, Memang banyak. Banyak sangat. The meaning of LIFE. The meaning of RAMADHAN. The meaning of MUSAFIR. The meaning of JIHAD. The meaning of SILATURRAHIM. The meaning of ARTS. The meaning of MUSIC.
and did good deeds and urged one another to the truth -
and urged one another to have patience. ~ ('al-'Ashr: 2-3)
Yes, betul-betul mencengkam jiwa. Menyesakkan dada! Walaupun banyak juga blur kat part music thingy tuh!
The man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th
(The 11th Hour)
I want to be like Fend IF I was given a chance. I want to change for good. Changing from basic to good and move on to better and up to best. InsyaAllah :)
"Truth and respect are to be earned . It is not a given ."
Until now, I still repeating on reading this fantastic book. Yes. I ♥ it so much. Fend, Chad and K2. These 3 adorable guys always make me feel excited to read CJ again and again .
p.s: Quotes and tafser taken bulat-bulat from Contengan Jalanan by Hlovate

(ka)-square was here. ina nak gantikan permatazafeer dgn my podium tak boleh laaa, nape tah. btw, this is my new blog, keep in touch k. ina baru beli CJ last week, tak sempat habiskan lg, busy.
ReplyDeletei was so so so.. glad ka-squared was here! :) dtg lagi tau! Bawa la buah tangan sekali.. kui3.. Patut la cari 'csk' dah xde.. hee.. harap2 ka-squared lebih inspiring~ Kenapa x de masa nak baca CJ ina? bkn skrg tgh cuti?
ReplyDeleteu shud read@watch laskar pelangi+sang pemimpi too..cerita dy bestt!!~~ :)
ReplyDeleteZt, Andrea's hikayats?
ReplyDeletehaha.. buku2 mas itu udah aku khatam semuanya.. Sayang sungguh collection hikayats tu semua.. haha. muvi toO. merana lappy tggu nak abis download semua. haha.
currently reading : Cinta dlm gelas. mu baco dah? Selok perut la t..